Mailchimp hulp toevoegen

Mailchimp hulp toevoegen

In tijden van paniek, is het cruciaal om rustig te blijven.  Je kan overwegen om te leren mediteren.  Je kan ook overwegen om iemand extra toe te voegen aan je Mailchimp. Iemand die even mee achter de schermen kan kijken wat er mis loopt.

Je kan namelijk andere mensen toegang geven zodat ze je kunnen helpen met het dagelijkse beheer. Het voordeel is dat je niet je eigen wachtwoord moet geven én dat je de betrokken persoon eender wanneer weer kan verwijderen!

Stap voor stap

Log in in je Mailchimp Account.

Klik rechts bovenaan op je naam en kies in het menu voor “Account”:

 

In het volgende scherm kies je in het menu eerst voor “Settings” en vervolgens voor “Users”:

 

Je krijgt nu een scherm te zien met iedereen die toegang heeft tot jouw account.  Aan de rechter kant zie je de knop “Invite A User”:

 

In het volgende scherm kan je alle gegevens van jouw Mailchimp hulp invullen:

Bovenaan het e-mailadres, vervolgens kies je welke rol die persoon mag spelen (lees ook hieronder verder). Je kan een persoonlijk bericht toevoegen maar vooral de knop “Send Invite” is natuurlijk belangrijk!

 

De persoon zal nu een mail krijgen waarmee hij toegang krijgt tot jouw Mailchimp account. Hoeveel rechten hij precies heeft, hangt af van de rol die jij toekent.

Vraag je aan ons hulp met jouw Mailchimp nieuwsbrief, of laat je je nieuwsbrief door ons sturen, dan vragen we altijd om ons mee Admin te maken. Zo kunnen we zeker overal aan om jouw nieuwsbrief naar het volgende niveau te tillen!

 

De Mailchimp rollen

Viewer

“Can only access reports.”

Deze rol ken je toe als je iemand specifiek vraagt om rapporten te maken over je nieuwsbrieven. Deze persoon kan je dan laten weten hoe vaak een nieuwsbrief gelezen is, of er veel doorgeklikt is op artikels, of er problemen waren, …

Met andere woorden: deze persoon volgt je nieuwsbrieven op.

 

Author

“Has access to reports plus the ability to create/edit campaigns, templates and automations, but can’t send campaigns.”

Deze persoon kan hetzelfde als de Viewer, maar hij kan ook campagnes, templates en automations aanmaken en wijzigen.

Hij kan echter géén nieuwsbrieven versturen!

Met andere woorden: hij schrijft de nieuwsbrieven, maar jij stuurt ze op! Zo heb je altijd nog de laatste controle in handen.

 

Manager

“Has full access except for billing, add-ons, user management and list exports.”

Deze persoon kan hetzelfde als de Author, maar kan ook de nieuwsbrieven versturen.

Het is echter veel belangrijker wat hij NIET kan: hij kan niet aan je facturatie, extra’s die bij je account horen, hij kan geen users toevoegen of verwijderen en hij kan de lijsten niet exporteren (hij kan je klantgegevens dus niet verkopen aan een ander bedrijf).

Met andere woorden: deze persoon kan bijna alles! Alleen de heel cruciale wijzigingen die specifiek zijn voor jou account (en dus niet voor je lijsten), kan hij niet wijzigen.

 

Admin

“Account user with full acces.”

Een admin heeft de volledige toegang. Jij bent bijvoorbeeld zelf Admin van jou lijst! Iemand die je Admin maakt, kan dus ook op een bepaald moment beslissen om jou te verwijderen.

 

Welke moet je kiezen?

Het hangt er natuurlijk vanaf wat de persoon in kwestie moet gaan doen! Het hangt ook af van welke relatie jullie hebben en hoeveel vertrouwen er heerst.

Als je met een probleem zit en je vraagt mij om even mee te kijken, dan zal ik je altijd vragen om mij “Admin” te maken.  Zo kan ik zo goed als alles nakijken en kan ik bv je lijsten wel exporteren om ze nadien efficiënter opnieuw te importeren.  En je kan me nadien gewoon weer verwijderen!

Wil je graag beter leren werken met Mailchimp? Dan kan je bij mij een Mailchimp opleiding volgen! Stuur me een mail voor meer informatie en afspraken!

 

Gouden Marketing Tips

→ 1 mail per maand
→ Tips voor website, nieuwsbrief en Facebook
→ Privacy gegarandeerd

Schrijf je nu in!