Bespaar tijd: gebruik templates

Je wil wel elke week een nieuwsbrief schrijven, maar er kruipt zoveel tijd in!  Maak dan zeker gebruik van de ‘template’ functie. Met enkele klikken is je nieuwsbrief er helemaal klaar voor!

Goede inhoud schrijven voor je nieuwsbrief, is één ding. Maar hij moet er ook nog wel netjes uit zien! Als je elke keer je nieuwsbrief opnieuw moet ‘designen’ ben je wel even zoet.  Gelukkig is dat helemaal niet nodig!

An Wens Mailchimp Tijd Besparen

 

Lang leve de Mailchimp Templates!

Met Mailchimp kan je eenvoudig een template aanmaken. Die template gebruik je elke keer opnieuw! Dat is niet alleen tijdbesparend, maar je zorgt er ook voor dat elke nieuwsbrief er hetzelfde uit ziet. En geloof het of niet, je klanten hebben dat graag.

Werken met een template heeft verschillende voordelen.

 

Eenvormige layout

Behalve wanneer je een graficus bent, zal je behoorlijk wat tijd steken in het (goed) vormgeven van je nieuwsbrief.  En als je dat elke keer opnieuw moet doen…. ga je dat nogal snel beu worden.  Want de tijd die jij aan je nieuwsbrief sleutelt, ben je niet voor klanten aan het werken. Je bent dan niet met je core-business bezig.

Een template moet je maar één keer vorm geven.  Nadien gebruik je de template en zit je nieuwsbrief meteen goed. Juist nog wat foto’s en tekst toevoegen en klaar!

 

Eenvormige inhoud

Uiteraard zorg je dat elke nieuwsbrief andere (liefst interessante!) inhoud bevat. Maar het is ook nuttig om andere informatie op te nemen. Twee belangrijke voorbeelden zijn de header (het bovenste stuk van je e-mail) en de footer. Die bevatten vaak “standaard informatie”. Nogal saaie dingen waar je je niet elke keer mee wil bezig houden.

 

An Wens Nieuwsbrief Tips

 

Voor elke nieuwsbrief een template

Je kan ook voor elke nieuwsbrief een andere template maken. Zo heb ik een afzonderlijke template voor nieuwsbrieven met Facebook tips, Mailchimp tips en Webdesign tips.  De layout verschilt niet zoveel, maar de ‘standaard informatie’ wel.  Zo verwijs ik in mijn nieuwsbrieven over Mailchimp dat ik je daar ook persoonlijk bij kan begeleiden. Terwijl ik in mijn nieuwsbrieven over Facebook vooral naar mijn gratis ebook verwijs.

 

Voor elke productlijn een andere nieuwsbrief

Sommige bedrijven hebben voor elke productlijn een andere huisstijl.  Denk bijvoorbeeld aan Bongo. De doosjes voor overnachtingen zijn blauw, eten en drinken zijn bordeaux en wellness is paars.

Je kan je template dan zo opstellen dat je de juiste kleur bij het juiste onderwerp laat terugkomen.

Maar je kan ook in elke nieuwsbrief dé topper van die productlijn standaard opnemen.

 

Je maakt dus eigenlijk één nieuwsbrief waarvan je elke keer opnieuw de inhoud aanpast.

Zo kan jij je focussen op waar het écht om draait: goede inhoud schrijven!

 

Veel succes!

 

 

Ontvang GRATIS tips voor jouw Facebook, website en nieuwsbrief!

Maximum één keer per week en je kan altijd weer uitschrijven.